Innowacje w wyposażeniu biurowym

my-work-space_lMyśląc o takim pojęciu, jak artykuły biurowe, w naszej głowie przeważnie pojawia się obraz faksu, kserokopiarki, licznych segregatorów oraz całego morza papierowych kartek rozmiaru A4. Po części wizerunek ten jest prawdziwy, jednak tylko po części. Artykuły biurowe stanowią bowiem szeroką gamę produktów przeznaczonych do ułatwienia oraz poprawy sprawności funkcjonowania powierzchni biurowej. Powierzchnia biurowa nie musi koniecznie stanowić oddzielnego pokoju znajdującego się na anonimowym piętrze jakiejś wielkiej korporacji. Jeśli pracujemy z domu lub prowadzimy małą działalność gospodarczą, to przeważnie miejsce wykonywania zawodu posiada bliżej niesprecyzowaną przestrzeń biurową. W małych firmach zatacza ona koncentryczne koła rozpoczynające się od podstawowego komputerowego stanowiska pracy. W skład artykułów biurowych wchodzą głównie segregatory, ryzy papierowe, spinacze, taśmy, nożyczki, dziurkacze, korektory i tak dalej. Przykładów jest tak wiele, że wymienić wszystkich było by nie sposób.

W ostatnich latach na rynek weszło coraz więcej nowoczesnych rozwiązań biurowych mających na celu zminimalizowanie niewłaściwego rozdysponowywania energii oraz jeszcze większe ułatwienie procesu pracy. Do takich innowacji należą między innymi półki pleksiglasowe, które przeznaczone są do ułatwienia obiegu wszelakiej dokumentacji. Posiadają one specjalne podziałki, w których umieszczana jest dokumentacja, która ma być zrobione, ta która jest w trakcie przetwarzania oraz ta, która została już przerobiona. W efekcie zarówno pracownik jak i pracodawca ma bezpośredni wgląd w nakład oraz postęp wykonywanej pracy. Przodującą firmą w wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań z dziedziny organizacji przestrzeni biurowej oraz wykorzystywanych w niej akcesoriów jest szwedzka sieć sklepów meblowych IKEA. Przedsiębiorcy wykazują się swego rodzaju niezdrowym pędem wobec produktów mających rzekomo podnosić efektywność ich zakładu pracy – artykuły biurowe nie są tutaj wyjątkiem.

Człowiek może się zastanawiać czy nadmierne rozdrabnianie akcesoriów przeznaczony do coraz drobniejszego zachowania porządku zamiast poprawiać funkcjonowania biura bardziej go nie ogranicza. Przykłady można mnożyć – specjalistyczne tablice korkowe, metalowe lub mieszane, oddzielne pojemniki na śmieci przy każdym biurku i tak dalej. Poza faktem, że produkty te pomniejszają przestrzeń przeznaczoną do pracy to często są źródłem frustracji, gdy trzeba otwierać na przykład kilkadziesiąt nowoczesnych pojemników celem znalezienia jakiejś prozaicznej rzeczy typu spinacz.

Related Posts

About The Author

Add Comment